vrijdag 19 april 2013

14 t/m 18 april 2013


Deze week slecht bereik gehad met het thuisfront, vandaar dat de blog niet goed bijgewerkt kon worden.

Maandag, alles gaat goed, we hebben de stad Namur bekeken. We, dat zijn de twee dames Lous en Lia, beiden 72 jaar, die ik ben tegengekomen in Tienen en waarbij ik ben aangesloten qua tred. Ik heb wat gas terug moeten nemen wat snelheid betreft, omdat ik blaren op beide kleine tenen heb wat nogal pijnlijk is. We namen gedwongen de bus omdat de slaapplaats was gesloten en de eerstvolgende 10 km verderop lag. Wat ook handig is Lous spreekt goed Frans niet onbelangrijk als je een slaapplaats zoekt.

Dinsdag na een lekker ontbijt vervolgen we ons pad langs de Maas of Meuze. Er is veel te zien dan valt de afstand wel mee. Lous en ik lopen samen want Lia heeft teveel last van benen/voeten en gaat een stukje met de bus. Het wordt vandaag 24 km en komen uit in Anhee vlak bij Dinant. Het is weer een leuk onderkomen.

Woensdag komen we in Givet aan. Er wordt al een aardig woordje Frans gesproken en ik prijs mij gelukkig dat Lous ons lopende woordenboekje is.

Donderdag maar een kort stukje gelopen 11 km en zijn in het gehucht Hierges, een tussenstation in een chambre d''hotes. Nou dood is het hier zeker! Als ik denk aan die eindeloze  Maasoever van eergisteren waarbij we ons op een bepaald punt om een rots moesten 'vouwen', het leek wel een survival, was het vandaag een makkie. Ondanks het boekje is het soms lastig de juiste weg te kiezen. Het komt voor dat we langs een doorgaande weg moeten lopen in de berm. Niet ideaal.

Vrijdag gaan we richting Rocroi.
 

2 opmerkingen:

  1. Hi Ben
    Hier een berichtje van Steven (Bieb Eemnes Koffieochtenden en Seniorweb)
    Vandaag je Blogadres opgehaald en zie hier mijn eerste reactie
    Leuk om je ervaringen te lezen. Hou je haaks en mooie tochten richting Reims (heb ik begrepen)
    Mooie kathedraal!
    Groet steven

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ben. Lees met veel genoegen jouw blog. Ik sprak je een lange tijd geleden over deze lange reis. Ik ben zelf er ook enthousiast over en was al sterk onder de indruk van je blog. Je bent al een stuk onderweg. Groet Aad

      Verwijderen